Preview

Virtual Technologies in Medicine

Advanced search

Simulation Education at the First Year of the Medical Institute

https://doi.org/10.46594/2687-0037_2016_1_30

Abstract

Important tasks of the medical universities is the traning of practical skills. We developed new programmes for the first year students to practice their professional skills. To achive this targert skills training should be started from the initial stages in a simulation center.

About the Authors

S. A. Perepelitsa
Балтийский федеральный университет имени И. Канта; ГБУЗ «Родильный дом Калининградской области № 1»
Russian Federation


E. I. Nasevich
ГБУЗ «Родильный дом Калининградской области № 1»
Russian Federation


References

1. Weller J.M., Nestel D., Marshall S. D., Brooks P. M., Conn J.J. Simulation in clinical teaching and learning. Med J 2012; 196 (9): 594. DOI: 10.5694/mja10.11474

2. Пасечник И.Н., Блашенцева С.А., Скобелев Е.И. Симуляционные технологии в анестезиологии-реаниматологии: первые итоги. Виртуальные технологии в медицине. 2013; 2 (10): 16-21.

3. Мурин С., Столленверк Н. Использование симуляторов в обучении: переломный момент. Виртуальные технологии в медицине. 2010; 1 (5): 7-10

4. Cook D.A, Hatala R., Brydges R., Zendejas B., Szostek J.H., Wang A.T., Erwin P.J., Hamstra S.J. Technology-enhanced simulation for health professions education: a systematic review and meta-analysis. JAMA. 2011; 306(9):978-988. DOI: 10.1001/jama.2011.1234.

5. Симуляционное обучение по специальности «Лечебное дело», под. ред. А.А. Свистунова. Составитель Горшков М.Д. - М.: ГЭОТАР-Медиа: РОСОМЕД.2014.-312 с.

6. Nestel D., Bearman M., Brooks P., Campher D., Freeman K., Greenhill J., Jolly B., Rogers L, Rudd C., Sprick C., Sutton B., Harlim J., Watson M. A national training program for simulation educators and technicians: evaluation strategy and outcomes. BMC Med Educ. 2016;16(1):25. DOI: 10.1186/s12909-016-0548-x.

7. Nestel1 D., Watson M. O., Bearman M. L., Morrison T., Pritchard S. A., Andreatta P.B. Strategic approaches to simulation-based education: A case study from Australia. Journal of Health Specialsties 2013; 1(1):4-12.

8. McGaghie W.C., Issenberg S.B., Petrusa E.R., Scalese R.J. A critical review of simulation-based medical education research: 2003-2009. Med Educ. 2010; 44(1):50-63. DOI: 10.1111/j.1365-2923.2009.03547.x

9. Weller J.L, Frengley R., Torrie J., Shulruf B., Jolly B., Hopley L., Hendersdon K., Dzendrowskyj P., Yee B., Paul A. Evaluation of an instrument to measure teamwork in multidisciplinary critical care teams. BMJ Qual Saf. 2011;20(3):216-22. DOI: 10.1136/bmjqs.2010.041913.

10. Лигатюк П.В., Перепелица С.А., Кузовлев А.Н., Лигатюк Д.Д. Симуляционное обучение в медицинском институте - неотъемлемая часть учебного процесса. Общая реаниматология 2015; 11(1):64-71.

11. Owen H. Early use of simulation in medical education. Simul Healthc 2012;7:102-16

12. Перепелица С.А., Лигатюк П.В., Кузовлев А.Н., Коренев C.В. Обучающий симуляционный курс в программе постдипломного образования врачей. Медицинское образование и вузовская наука 2015; 1(7):36-40


Review

For citations:


Perepelitsa S.A., Nasevich E.I. Simulation Education at the First Year of the Medical Institute. Virtual Technologies in Medicine. 2016;(1):30-34. (In Russ.) https://doi.org/10.46594/2687-0037_2016_1_30

Views: 274


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2686-7958 (Print)
ISSN 2687-0037 (Online)