Preview

Virtual Technologies in Medicine

Advanced search

Simulation Training in Preparing General Physician

https://doi.org/10.46594/2687-0037_2023_1_1613

Abstract

The article presents modern methods of simulation training in the preparation of a general practitioner at different levels of education — undergraduate, internship, residency at S. D. Asfendiyarov Kazakh National Medical University. The technology “Virtual Patient” on the interactive platform “AcademiX3D” is described, which contributes to the development of clinical thinking among students, increases the effectiveness of training and the quality of training of graduates of medical universities.

About the Authors

V. B. Habizhanova
S. D. Asfendiyarov Kazakh National Medical University
Kazakhstan

Almaty



N. A. Talkimbaeva
S. D. Asfendiyarov Kazakh National Medical University
Kazakhstan

Almaty



References

1. Приказ Министра здравоохранения Республики Казахстан от 17 июля 2017 года № 530 «О внесении изменения и дополнений в приказ исполняющего обязанности Министра здравоохранения и социального развития Республики Казахстан от 31 июля 2015 года № 647 “Об утверждении государственных общеобязательных стандартов и типовых профессиональных учебных программ по медицинским и фармацевтическим специальностям”».

2. Государственный общеобязательный стандарт высшего и непрерывного интегрированного образования в области здравоохранения (в ред. приказа Министра здравоохранения Республики Казахстан от 21 февраля 2020 № КР ДСМ-12/2020).

3. Богатюк Е. В., Бондаренко Н. А., Мороз О. В. Симуляционные технологии как неотъемлемая часть учебного процесса в системе среднего медицинского профессионального образования // Международный журнал экспериментального образования. 2014. № 10. С. 81–83. URL: https:// expeducation.ru/ru/article/view?id=6027 (дата обращения: 12.01.2022).


Review

For citations:


Habizhanova V.B., Talkimbaeva N.A. Simulation Training in Preparing General Physician. Virtual Technologies in Medicine. 2023;(1):45-47. (In Russ.) https://doi.org/10.46594/2687-0037_2023_1_1613

Views: 234


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2686-7958 (Print)
ISSN 2687-0037 (Online)