Preview

Virtual Technologies in Medicine

Advanced search

The use of simulation-based medical education in distant teaching students of pediatrics faculty

https://doi.org/10.46594/2687-0037_2020_2_731

Abstract

The article discusses the features of the use of simulation-based medical education in remote teaching. Purpose of work: to evaluate the role of simulation technologies in distance learning of senior students of medical universities. The study included 29 students of the 6th year of the pediatric faculty of the Privolzskiy Research Medical University. The introduction of simulation technologies can improve the aquisition of theoretical material, increase interest in learning and self-discipline.

About the Authors

E. V. Tush
ФГБОУ ВО Приволжского исследовательского медицинского университета Министерства здравоохранения Российской Федерации
Russian Federation


O. V. Gorokh
ФГБОУ ВО Приволжского исследовательского медицинского университета Министерства здравоохранения Российской Федерации
Russian Federation


M. L. Shonia
ФГБОУ ВО Приволжского исследовательского медицинского университета Министерства здравоохранения Российской Федерации
Russian Federation


References

1. Перельман С. Организация работы симуляционного центра. Оценка потребностей и составление учебного плана / IХ Международная конференция РОСМЕДОБР-2018. Инновационные обучающие технологии в медицине» и VII Съезд Российского общества симуляционного обучения в медицине РОСОМЕД-2018, Москва, 10–12 октября 2018 г. / доклад–2018». [Электр. ресурс].

2. Потапов М. П. Роль симуляционных образовательных технологий в обучении врачей // Высшее образование в России. 2019. Т. 28. № 8–9. С. 138–148.

3. Самойленко Н. В., Дьяченко Е. В. Симуляционная образовательная технология «стандартизированный пациент» для обучения навыкам клинического общения в медицинском вузе. В сб.: Акмеология профессионального образования / Материалы 15-й Международной научно-практической конференции, 2019. С. 268–271.

4. Назаретян В. Г., Шашель В. А., Щеголеватая Н. Н., Балоян С. А. Формирование навыков пальпации, аскультации, перкуссии легких и сердца у детей на основе симуляционных технологий. В сб.: Естественнонаучное образование: стратегия, проблемы, достижения сборник научных материалов. 2019. С. 215–218.

5. Cheng A., Lang T.R., Starr S.R., et al. Technology-enhanced simulation and pediatric education: a meta-analysis. Pediatrics. 2014; 133: 5.e1313–5.e1323.

6. Kim K. J., Jang H.W. Changes in medical students’motivation and self-regulated learning:a preliminary study. Int J Med Educ. 2015;6:213. doi:10.5116/ijme.565e.0f87.

7. Li H. O., Bailey A. M. J. Medical Education Amid the COVID-19 Pandemic: New Perspectives for the Future [published online ahead of print, 2020 Jul 8]. Acad Med. 2020; doi: 10.1097/ACM.0000000000003594

8. Lopreiato J. O., Sawyer T. (2015). Simulation-Based Medical Education in Pediatrics. Academic Pediatrics, 15(2), 134–142. doi:10.1016/j.acap.2014.10.010

9. Mallon D., Pohl J.F., Phatak U.P., et al. Impact of COVID-19 on Pediatric Gastroenterology Fellow Training in North America. J Pediatr Gastroenterol Nutr. 2020;71(1):6–11. doi:10.1097/MPG.0000000000002768

10. Rudolph J.W., Simon R., Dufresne R.L., et al. There’s no such thing as “nonjudgmental” debriefing: a theory and method for debriefing with good judgment. Simul Healthc. 2006;1:49–55.

11. Sahi P. K., Mishra D., Singh T. Medical Education Amid the COVID-19 Pandemic [published online ahead of print, 2020 May 14]. Indian Pediatr. 2020;S097475591600181.


Review

For citations:


Tush E.V., Gorokh O.V., Shonia M.L. The use of simulation-based medical education in distant teaching students of pediatrics faculty. Virtual Technologies in Medicine. 2020;1(2):30-32. (In Russ.) https://doi.org/10.46594/2687-0037_2020_2_731

Views: 450


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2686-7958 (Print)
ISSN 2687-0037 (Online)