Preview

Virtual Technologies in Medicine

Advanced search

Organizational aspects of simulation training in intensive care algorithms for complicated forms of COVID-19

https://doi.org/10.46594/10.46594/2687-0037_2020_2_724

Abstract

Simulation teaching methods have now undoubtedly won the status of a serious tool in the training of medical personnel in almost all areas of activity. Simulation training is not only a specific stage between preclinical training and clinical practice in the university training of students, but also becomes an important link in professional development and professional retraining of doctors. In this publication, the authors have presented and convincingly demonstrated the high effectiveness of virtual methods of training doctors for providing emergency care to patients with a new coronavirus infection.

About the Authors

S. I. Chistyakov
ФГБОУ ВО Приволжский исследовательский медицинский университет
Russian Federation


A. Yu. Smorkalov
ФГБОУ ВО Приволжский исследовательский медицинский университет
Russian Federation


O. V. Gorokh
ФГБОУ ВО Приволжский исследовательский медицинский университет
Russian Federation


A. A. Pevnev
ФГБОУ ВО Приволжский исследовательский медицинский университет
Russian Federation


References

1. Временные методические рекомендации Министерства здравоохранения Российской Федерации от 03 июня 2020 года, версия 7 «Профилактика, диагностика и лечение новой коронавирусной инфекции (COVID-19).

2. Учебно-методическое пособие «Новая коронавирусная инфекция (COVID-19): этиология, эпидемиология, клиника, диагностика, лечение и профилактика». — М.: 2020, 70 с.

3. Методические рекомендации ФАР от 05.05.2020 года «Анестезиолого-реанимационное обеспечение пациентов с новой коронавирусной инфекцией COVID-19».

4. Методические рекомендации ФАР от 03.04.2020 года «Применение неинвазивной вентиляции легких».

5. Методические рекомендации ФАР «Диагностика и интенсивная терапия острого респираторного дистресс-синдрома», 2020 год.

6. Клинические рекомендации Министерства здравоохранения Российской Федерации «Внебольничная пневмония», 2018 год.

7. Национальные клинические рекомендации «Обеспечение проходимости верхних дыхательных путей в стационаре», 2018 год.

8. Потапов М. П. Роль симуляционных образовательных технологий в обучении врачей // Высшее образование в России. 2019. Т. 28. № 8–9. С. 138–148.

9. Перельман С. Организация работы симуляционного центра. Оценка потребностей и составление учебного плана / IХ Международная конференция РОСМЕДОБР-2018. Инновационные обучающие технологии в медицине» и VII Съезд Российского общества симуляционного обучения в медицине РОСОМЕД-2018, Москва, 10-12 октября 2018 г. / доклад-2018». [Электр. Ресурс].

10. Benjamin L: Selection, teaching and training in ophthalmology. Clin Experiment Ophthalmol 2005, 33(5):524–530.

11. Lake F. R., Hamdorf J. M: Teaching on the run tips 5: teaching a skill. Med J Aust 2004, 181(6):327–328.

12. Walker M., Peyton JWR: Teaching in the theatre. In Teaching and learning in medical practice. Edited by Peyton JWR. Rickmansworth: Manticore Publishers Europe Ltd; 1998:171–180.


Review

For citations:


Chistyakov S.I., Smorkalov A.Yu., Gorokh O.V., Pevnev A.A. Organizational aspects of simulation training in intensive care algorithms for complicated forms of COVID-19. Virtual Technologies in Medicine. 2020;1(2):34-37. (In Russ.) https://doi.org/10.46594/10.46594/2687-0037_2020_2_724

Views: 317


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2686-7958 (Print)
ISSN 2687-0037 (Online)