Preview

Virtual Technologies in Medicine

Advanced search

Main Advantages of Simulation Education at Gomel State Medical University in the Course of Studying the Discipline “Medical Care and Manipulation Techniques”

https://doi.org/10.46594/2687-0037_2025_1_1992

Abstract

The article presents the results of the survey of the 2nd year students of the specialty “Medicine” about the effectiveness of simulation education application in Gomel State Medical University. The advantages of simulation education in studying the discipline “Medical care and manipulation technique” are determined. The results of the study demonstrate the importance of forming professional competencies in a safe and realistic environment. Simulation education contributes to the development of clinical thinking and effective practicing of teamwork algorithms.

About the Authors

M. Radaynia
Gomel State Medical University
Belarus

Radaynia Michail 



G. Pesenko
Gomel State Medical University
Belarus

Pesenko Galina 



L. Khrushchova
Gomel State Medical University
Belarus

Khrushchova Lyudmila 



I. Haurylenka
Gomel State Medical University
Belarus

Haurylenka Iryna 



M. Molchanov
Gomel State Medical University
Belarus

Molchanov Matvey 



References

1. Галактионова М. Ю., Маисеенко Д. А., Таптыгина Е. В. От симулятора — к пациенту: современные подходы к формированию у студентов профессиональных навыков // Сибирское медицинское обозрение. 2015. No 2. С. 108–111.

2. Горшков М. Д. Симуляция in situ: преимущества, недостатки, меры предосторожности проведения медицинского симуляционного обучения на рабочем месте // Конференция РОСОМЕД–2019, Москва. Виртуальные технологии в медицине. 2019. № 2 (22). С. 13–17.

3. Невская Н. А. Клиническая эффективность симуляционного обучения // Виртуальные технологии в медицине. 2023. № 3 (37). С. 246– 247.

4. Приказ Министерства здравоохранения Республики Беларусь от 14 мая 2020 г. № 530 «Инструкции по выполнению терапевтических лечебных и диагностических манипуляций». URL: https://etalonline.by/document/?regnum=u620e4154&q_id= (дата обращения: 15.01.2025).

5. Радовня М. В., Савицкий М. Н. Перспективы иммерсивных методов обучения в медицинском университете // Военная и экстремальная медицина: перспективы развития и проблемы преподавания: сборник научных статей Международной научнометодической конференции, посвященной 30-летию основания военной кафедры. Гомель, 2023. С. 145–147.

6. Специалист медицинского симуляционного обучения: учебное пособие / под ред. М. Д. Горшкова. Москва: РОСОМЕД, 2021. 500 с.

7. Юдаева Ю. А., Негодяева О. А., Куланина А. В. «Виртуальный пациент» как способ формирования клинического мышления // Виртуальные технологии в медицине. 2022. № 3 (33). С. 150–151.


Review

For citations:


Radaynia M., Pesenko G., Khrushchova L., Haurylenka I., Molchanov M. Main Advantages of Simulation Education at Gomel State Medical University in the Course of Studying the Discipline “Medical Care and Manipulation Techniques”. Virtual Technologies in Medicine. 2025;(1):21-29. (In Russ.) https://doi.org/10.46594/2687-0037_2025_1_1992

Views: 147


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2686-7958 (Print)
ISSN 2687-0037 (Online)