Preview

Virtual Technologies in Medicine

Advanced search

Experience of teaching physical examination skills to students of the faculty General Medicine of Ryazan State Medical University using simulation equipment

https://doi.org/10.46594/2687-0037_2024_2_1802

Abstract

The presented article considers the actual issues of practical application of simulation equipment in the framework of teaching students of a medical university. The necessity of using virtual simulators in the modern educational process is emphasized in order to interest students to increase their level of mastery of skills of physical examination of respiratory and cardiovascular systems, as well as to strengthen the objectivity of evaluation of knowledge and the level of practical skills of medical students. The authors outline the main advantages that medical students receive when studying lung and heart pathologies while using simulation technologies. The results of the empirical method of research using questionnaires and surveys of students conducted after the completion of training on simulation equipment are presented. 

About the Authors

D. Zubko
I. P. Pavlov Ryazan State Medical University
Russian Federation

Ryazan



E. Tanishina
I. P. Pavlov Ryazan State Medical University
Russian Federation

Ryazan



I. Bakharev
I. P. Pavlov Ryazan State Medical University
Russian Federation

Ryazan



T. Vasilyeva
I. P. Pavlov Ryazan State Medical University
Russian Federation

Ryazan



References

1. Байков А. В., Шахбатян Т. Л., Петросян Л. Дж., Оганнисян Э. А., Туманян А. Э. Обучение у постели больного с точки зрения преподавателей, студентов и пациентов // Виртуальные технологии в медицине. 2022. № 3. С. 169–170. DOI: 10.46594/2687-0037_2022_3_1486

2. Борисова Р. Актуализация педагогического подхода к профессиональному образованию в свете теории поколений (на примере молодых сотрудников сферы гостеприимства) // Вестник РМАТ. 2023. № 2. С. 104–115.

3. Галимов О. В., Сафин И. Н., Зиангиров Р. А., Ханов В. О., Суфияров Р. С. Комплексное применение симуляционных тренажеров при обучении студентов медицинского профиля // Виртуальные технологии в медицине. 2023. № 2. С. 109–112. DOI: 10.46594/2687-0037_2023_2_1632

4. Камышникова Л. А., Ефремова О. А., Ивахно Е. Н., Дуброва В. А. Мнение студентов-медиков об использовании симуляторов на занятиях // Врач и информационные технологии. 2020. № 3. С. 67– 72. DOI: 10.37690/1811-0193-2020-3-67-72

5. Кулакова А. Б. Поколение Z: теоретический аспект // Вопросы территориального развития. 2018. № 2 (42). С. 1–6. DOI: 10.15838/tdi.2018.2.42.6

6. Смирнова Е. А., Тарасова Г. Н., Лещенко М. А., Макаренко А. С. Симуляционное обучение в период пандемии COVID-19 // Виртуальные технологии в медицине. 2021. № 2. С. 82–83.

7. Танишина Е. Н., Бахарев И. В., Танишин Е. С. Современное медицинское образование и новое поколение студентов // Виртуальные технологии в медицине. 2023. № 3. С. 277–279. DOI: 10.46594/2687-0037_2023_3_1737

8. Ходус С. В., Олексик В. С., Барабаш И. В. Место аккредитационно-симуляционного центра в процедуре аккредитации специалистов // Амурский медицинский журнал. 2022. № 1 (32). С. 86–90. DOI: 10.22448/23115068_2022_1_86

9. Чиркова В. М. Современные технологии в медицинском образовании как средство обучения студентов нового поколения // Карельский научный журнал. 2020. № 1 (30). С. 40–42.


Review

For citations:


Zubko D., Tanishina E., Bakharev I., Vasilyeva T. Experience of teaching physical examination skills to students of the faculty General Medicine of Ryazan State Medical University using simulation equipment. Virtual Technologies in Medicine. 2024;(2):77-81. (In Russ.) https://doi.org/10.46594/2687-0037_2024_2_1802

Views: 140


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2686-7958 (Print)
ISSN 2687-0037 (Online)