Burnout Syndrome in Nursing Staff: Problems and Solutions
https://doi.org/10.46594/2687-0037_2021_2_1300
Abstract
This paper presents statistical studies of the presence of signs and the level of formation of burnout syndrome among medical workers, and also proposes measures aimed at reducing the risk of developing emotional burnout.
About the Authors
N. Yu. KryuchkovaRussian Federation
Omsk
L. S. Nozdryakova
Russian Federation
Omsk
E. V. Plekhova
Russian Federation
Omsk
References
1. Чистяков С. И. Организационные аспекты симуляционного обучения алгоритмам интенсивной терапии при осложненных формах COVID-19 / С. И. Чистяков, А. Ю. Сморкалов, О. В. Горох, А. А. Певнев // Виртуальные технологии в медицине. 2020. Т. 1. № 2. С. 34-37. URL: https://doi.org/10.46594/10.46594/2687-0037_2020_2_724
2. Свистунов А. А. Оценка профессиональных компетенций с использованием симуляционных технологий / А. А. Свистунов, Л. Б. Шубина, Д. М. Грибков // Виртуальные технологии в медицине. 2014. № 2. С. 22.
3. Biddell E. A. Use of simulation to gauge preparedness for Ebola at a free-standing children's hospital / E. A. Biddell, B. L. Vandersall, S. A. Bailes [et al.] // SimulHealthc-2016. Vol. 11. № 2. P 94-99.
4. Gaba D. M. Simulation as a critical resource in the response to Ebola virus disease / D. M. Gaba // SimulHealthc-2014. Vol. 9. № 6. P 337-338.
5. O'Keeffe D. A. Ebola Emergency Preparedness: Simulation Training for Frontline Health Care Professionals / D. A. O'Keeffe, M. B. BAO, D. Bradley [et al.] // MedEdPORTAL. 2016. Vol. 12. № 1. P 9.
6. https://medvestnik.ru/content/articles/Kak-simulyacionnye-cen-try-pomogaut-vracham-v-period-pandemii.html
7. URL: https://www.hopkinsmedicine.org/simulation_center/covid-19
8. Pan D. Implementation of Simulation Training During the COVID-19 Pandemic: A New York Hospital Experience / D. Pan, K. Rajwani // Simul Healthc-2021. Vol. 16. № 1. P 46-51.
9. Кемелова Г. С. Обучение базовым медицинским навыкам в дистанционном формате / Г. С. Кемелова, К. В. Заровный // Виртуальные технологии в медицине. 2020. № 3. С. 100-101.
10. Хайруллин И. И. Роль обучения с использованием симуляционных технологий в период пандемии: практические шаги и ресурсы на примере проекта Выездного симуляционного центра Фонда международного медицинского кластера / И. И. Хайруллин Д. Р. Парамонова и др. // Медицинское образование и профессиональное развитие. 2020. Т. 11. № 3. С. 68-83.
11. Газенкампф А. А. Опыт применения дистанционных технологий обучения в работе симуляционного центра / А. А. Газенкампф, И. А. Соловьева // Виртуальные технологии в медицине. 2020. № 3. С. 24.
12. Ловчикова И. А. Использование дистанционных программ обучения первой помощи в контексте особенностей предприятий во время пандемии новой коронавирусной инфекции COVID-19 / И. А. Ловчикова, А. А. Чурсин, С. Н. Боев // Виртуальные технологии в медицине. 2020. Т. 1. № 3. С. 42-43.
Review
For citations:
Kryuchkova N.Yu., Nozdryakova L.S., Plekhova E.V. Burnout Syndrome in Nursing Staff: Problems and Solutions. Virtual Technologies in Medicine. 2021;(2):84-85. (In Russ.) https://doi.org/10.46594/2687-0037_2021_2_1300