Preview

Virtual Technologies in Medicine

Advanced search

To Simulate a Critical Incident in the Simulation Learning

https://doi.org/10.46594/2687-0037_2015_2_8

Abstract

В отличие от других направлений в медицине, анестезиологические ошибки чаще приводят к критическим инцидентам (КрИн®©) с исходом в инвалидность либо в смерть пациента. Глубокий анализ КрИн®© от «нулевого порога до точки невозврата» может служить «обучающей системой». На пути создания эффективной системы освещения критических инцидентов имеется ряд препятствий и только моделирование КрИн®© - моделирование критического инцидента является одним из безопасных и приемлемых способов реконструкции событий, на его основе можно создать клинический сценарий с детальным разбором всех ошибок.

About the Authors

Zulfia Zaripova
ГБОУ ВПО ПСПбГМУ им. академика И.П. Павлова Минздрава России
Russian Federation


Yuri Polushin
ГБОУ ВПО ПСПбГМУ им. академика И.П. Павлова Минздрава России
Russian Federation


References

1. Kohn L.T., Corrigan J.M., Donaldson M.S.: To Err is Human - Building a Safer Health System. Washington, National Academy Press, 1999.

2. Miller R.D. (ed): Miller's Anesthesia, 7th ed, 2011

3. Gaba D.M.: Anaesthesiology as a model for patient safety in health care. BMJ 320:785-788, 2000.

4. Reason J.: Human Error. Cambridge, UK, Cambridge University Press, 1990.

5. Gaba D.M., Fish K.J., Howard S.K.: Crisis management in Anesthesiology

6. Kohn L.T., Corrigan J.M., Donaldson M.S., editors.To err is human: building a safer health system. Washington, DC: National Academy Press, Institute of Medicine; 1999.

7. de Vries E.N., Ramrattan M.A., Smorenburg S.M., Gouma D.J., Boermeester M.A.. The incidence and nature of in-hospital adverse events: a systematic review. Qual Saf Health Care. 2008 Jun; 17(3): 216-223.

8. Евдокимов Е.А., Лихванцев В.В., Виноградов В.Л. Безопасность больного в анестезиологии // Анестезиология и реаниматология.-2009. - № 3. -С. 4-9.

9. Боровских Н.А., Быховская О.А., Лаврентюк Г.П. Ошибки в диагностике и лечении острой дыхательной недостаточности (по данным судебномедицинской экспертизы) // Вестник анестезиологии и реаниматологии.- 2014. -N 6. - С.58-65.

10. Leape L.L.: A systems analysis approach to medical error. J Eval Clin Pract 3:213-222, 1997.

11. Cullen D.J., Bates D.W., Small S.D., et al: The incident reporting system does not detect adverse drug events: A problem for quality improvement. Jt Comm J Qual Improv 21:541-548, 1995.

12. Vincent C.A.: Analysis of clinical incidents: A window on the system not a search for root causes. Qual Saf Health Care 13:242-243, 2004.

13. Wu A.W.: Medical error: The second victim. The doctor who makes the mistake needs help too [editorial]. BMJ 320:726-727, 2000.

14. Leape L.L.: Reporting of adverse events. N Engl J Med 347:1633-1638, 2002.

15. http://www.virtumed.ru/skill/clinic.html (свободный доступ)

16. http://elearningindustry.com/the-adult-learning-theory-andragogy-of-malcolm-knowles (свободный доступ)

17. Симуляционное обучение по анестезиологии и реаниматологии / сост. М.Д. Горшков; ред. В.В. Мороз, Е.А. Евдокимов. - М.: ГЭОТАР-Медиа: РОСОМЕД, 2014. - 312 с.: ил. Онлайн версия книги: http://rosomed.ru/documents/20 (свободный доступ)


Review

For citations:


Zaripova Z., Polushin Yu. To Simulate a Critical Incident in the Simulation Learning. Virtual Technologies in Medicine. 2015;(2):8-11. (In Russ.) https://doi.org/10.46594/2687-0037_2015_2_8

Views: 316


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2686-7958 (Print)
ISSN 2687-0037 (Online)