Application of Virtual Technologies in Teaching of Students from Commonwealth of Independent States in Russian Medical Universities: Current Trends and Prospects
https://doi.org/10.46594/2687-0037_2025_3_2012
Abstract
The article discusses the use of virtual technologies in educating students from Commonwealth of Independent States at Russian medical universities. It highlights the effectiveness of virtual simulators and augmented reality platforms in enhancing practical skills and adapting to international standards. Research results show improved academic performance and motivation. Challenges of implementation and future digital learning prospects are also addressed.
About the Authors
Lilia KorolevaRussian Federation
Tatiana Alekseeva
Russian Federation
References
1. Бугубаева М. М., Джумаева Л. М., Калматов Р. К., Горшков М. Д. Применение Многопрофильной университетской виртуальной клиники ДИМЕДУС в качестве оценочного средства на Итоговой государственной аттестации выпускников // Виртуальные технологии в медицине. 2022. № 4 (34). С. 285–289.
2. Министерство науки и высшего образования Российской Федерации. Отчет о развитии цифровых технологий в системе высшего образования России. https://fgosvo.ru/uploadfiles/presentations/Falkov_report_MON_2024.pdf (дата обращения: 18.05.2025 г.)
3. Романов С. В. Инновационные методы обучения в медицине: виртуальные технологии и симуляции // Современные технологии в медицине. 2023. № 5. С. 22–29.
4. Смирнов Д. А., Кузнецова Л. В. Применение дополненной реальности в обучении анатомии иностранных студентов // Вестник медицинского университета. 2022. №3. С. 78–85.
5. Johnson M., Lee S. Virtual Reality in Medical Education: Enhancing Clinical Skills of International Students // Journal of Medical Teaching. 2023. Vol. 15, Iss. 2. P. 112–120.
Review
For citations:
Koroleva L., Alekseeva T. Application of Virtual Technologies in Teaching of Students from Commonwealth of Independent States in Russian Medical Universities: Current Trends and Prospects. Virtual Technologies in Medicine. 2025;(3):176-180. (In Russ.) https://doi.org/10.46594/2687-0037_2025_3_2012